Finanzbildungsbürgertum und die Finanzialisierung des Alltags

Autor/innen

  • Beat Weber

DOI:

https://doi.org/10.32387/prokla.v40i160.383

Schlagwörter:

Finanzialisierung, Finanzbildung, Krise

Abstract

Discourses around financial education and literacy in Germany are examined and contextualised within recent theories of financialisation as a social process. Recent campaigns for financial education can be understood as aiming at the establishment of a „Finanzbildungsbürgertum“ (financially educated middle class). This concept can contribute to an understanding of financialisation as a process that comprises social differentiation and appeals to aspirations of social distinction.

Downloads

Download-Daten sind nocht nicht verfügbar.

Literaturhinweise

Downloads

Veröffentlicht

2010-09-01

Ausgabe

Rubrik

Artikel des Heftschwerpunkts

Zitationsvorschlag

Finanzbildungsbürgertum und die Finanzialisierung des Alltags. (2010). PROKLA. Zeitschrift für Kritische Sozialwissenschaft, 40(160), 377-393. https://doi.org/10.32387/prokla.v40i160.383